אוחנה – חנינה וחנניה

ב-1951 עלו חנינה וחנניה אוחנה ארצה ממרקש במרוקו. יחד איתם עלו אביבה בת שש, זרי בת ארבע ותמר בת השנתיים. בארץ נולדו יצחק, מאיר ורבקה. יותר מאוחר הגיעו הוריו של חנניה, חנינה ומאיר, שגרו בחיפה.

תמר ומאיר אוחנה

במרוקו, עבד חנניה כקצב והאם, חנינה, היתה עקרת בית. הם עלו ארצה באניה והגיעו לנמל חיפה. המשפחה חיה במרוקו באורח חייהם דתי והמשיכה באורח חיים זה גם בארץ.

לפני שהגיעו לעתלית היו בגורן, פרדס חנה, וקיסריה. יחד איתם הגיע אחיו של חנניה, אליהו.

כשהגיעו לעתלית גרו במעברה שהייתה בנווה-משה של היום. תמר זוכרת שהם גרו בצריף, השירותים והמקלחת  היו מחוץ לצריף. תמר למדה בגן של עליזה מלול, לאחר מכן, בבית ספר ממלכתי עתלית והמשיכה ממנו לבית ספר דתי שהיה ממוקם ליד המתנ"ס של היום.

אחרי המעברה עברה המשפחה לבית של עמידר ברחוב הלוחמים. המשפחה התגוררה בבית בשכירות ולאחר מכן רכשה את הבית. בבית היו שני חדרים ומטבח. הילדים ישנו בחדר אחד וההורים ישנו בסלון. בנוסף, הייתה צמודה לבית חלקת אדמה קטנה שבה גידלה המשפחה ירקות למאכל ובעלי חיים: סוס, כבשים ותרנגולות. תמר זוכרת איך היא האכילה את הגדיים בחלב מבקבוק של תינוקות.

לדבריה של תמר, אביה היה בהג"א ושמר יחד עם חבריו על השכונה מפני פורצים.

חנניה התפרנס מעבודה בבית קרור, לאחר מכן עבד במועצה המקומית כאינסטלטור, כמו כן הוא עבד במכירת קרח, ובאיסוף זבל. האם עבדה בבית חרושת נון לשימורי דגים בנוה ים. אחיו של חנניה, אליהו, עבד במאפיה של יוסף מזרחי.

לאחר שסיימה בית ספר יסודי למדה תמר בתיכון עירוני ו' בחיפה, במגמת פקידות. אחרי לימודיה העדיפה תמר לעבוד בעבודות נקיון.

בשנת 1971 נישאה תמר למאיר אוחנה אחרי חברות שנמשכה כשבע שנים.

הילדים שנולדו להם: תהילה, ילידת 1971, איילת, ילידת 1974, אורית, ילידת 1980, וכפיר, יליד 1981.

חנינה וחנניה אוחנה

היום, 2022, גרים בעתלית תמר, זרי וכפיר

חנניה אוחנה עם אמו חנינה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סיפרה: תמר אוחנה.